בנקודה הזאת עלינו להחליט: לגזור או לתפור

בשנתיים האחרונות האנושות חווה שגרה המתאפיינת בחוסר יציבות. שום דבר אינו בטוח וזה מורגש יותר מתמיד. מגפת הקורונה וההשלכות שלה, משבר האמון שמעמיק בין הציבור למנהיגים, השסע החברתי, המלחמות שמאיימות לפרוץ, יוקר המחיה, ועוד שורה של אירועים שפוקדים אותנו ומחזיקים אותנו מתוחים.

קל להאשים את הנגיף, את הממשלה, ואפילו את הכוח העליון, אבל מי מייצב את חיינו אם לא אנחנו? מי אחראי על תפיסת המציאות שלנו? מי קובע איך נתייחס לכל הסובב אותנו?

אנחנו בעצמנו מייצבים את החיים שלנו. אנחנו בונים ומארגנים, מסדרים ומעצבים את החיים שלנו כראות עינינו. אין מה ליפול על כוחות אזוטריים, אלא במסגרת הטבע שאנו חלק ממנו להסכים שגם אם מישהו ברא כך את חיינו – בכוחנו להגיב נכון, להגיב חכם.

נכון, התנאים השתנו, כוחות הטבע פועלים ביתר שאת ומרגישים זאת עם המגפה הנוכחית, עם משבר האקלים ומקרים נוספים. אבל במקום להתלונן על מר גורלנו, עלינו להכיר את חוקי הטבע, להכיר את טבענו ולהשכיל כיצד עלינו להשתנות בתוכנו כדי לבוא באיזון והדדיות עם המערכת שעוטפת אותנו. המערכת קבועה ולא משתנה, לכן כל פיגור וחוסר התאמה אליה רק יחריפו את חוסר האיזון עד לשבר של ממש.

אנחנו חיים כמו במשחק מחשב מלחמתי, אבל במקום לאתר בכל רגע את האויב שצץ יש מאין ולהיערך לקראת האתגרים הבאים, אנחנו נותנים למחשב לנצח אותנו, מתעצלים להתאמץ, לחפש את הסיבה ולהתקדם לקראת השלב הבא.

אם לא נפעל לקראת שינוי, או לפחות נשאף לשינוי כלשהו מהמצב הנוכחי שקובר אותנו, אז יהיה לנו גרוע יותר. אם לא נתקדם לתפיסת המציאות הנכונה, אז הטבע ימשיך להגביר לחצים; החוקיות שלו לא תשתנה, וכמו הורה שרוצה בהצלחתנו הוא יפעל לקדם אותנו בעל כורחנו.

הרגשת חוסר היציבות והמבוכה שפוקדות אותנו הן הזמנה מצד מערכת הטבע ההרמונית להיכנס לאיזון עימה. הטבע הסובב הוא כוח טוב הפועל רק להיטיב, אלא שהטבע שלנו הופכי לו. אנחנו עשויים יצר רע, אגו עקשן ומרדן ששם את טובתו האישית במרכז. האגו מקלקל לנו את ראיית החיים הנכונה ומונע מאיתנו לבנות אורח חיים טוב. לכן אנחנו צריכים לעבוד רק על האגו שלנו.

את החכמה לכך עלינו לשאוב מדברי המקובלים. בעזרת חכמתם נלמד כיצד להתעלות מעל האגו. בעזרתם נפנים שאין לנו יכולת לעבוד ישירות מול הטבע העצום, אבל יש לנו אפשרות לעבוד עם העולם שמתראה לעינינו.

בעזרת המקובלים נוכל למקד את הראייה ולראות שאנחנו לא צריכים להתייחס אחרת לדומם, הצומח והחי – על אף שהמכות והצרות באות משם, כמו רעידות אדמה מהדומם או וירוסים מהחי – אלא אך ורק לשנות את היחס שלנו לזולת. כשם שמקום הקלקול יתברר יותר ברובד היחסים בין בני האדם, כך גם יתברר שזהו מקום התיקון. כל שנדרש הוא להפך את האגו שלנו, שמתגלה רק ברמה האנושית אך מזיק לכל שאר הדרגות.

האגו שלנו גדל מיום ליום ופורם בטבעיות את כל הקשרים החברתיים האפשריים, לכן הבחירה תלויה בנו: להמשיך עם פעולת המספריים של האגו, שגוזרים כל שנקרה בדרכם, או להיעזר בחוט התפירה שמציעים המקובלים, ובהדרכה נבונה שלהם לתפור את כל הקרעים שנוצרו במערכות היחסים בינינו.

מוזמנים לצפות חינם בסדרת הסרטונים שלי "מסע לעולם פנימי" 

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא

גם למייל שלך
מגיע תוכן
משמעותי

רוצה להכין את עצמך לעולם של מחר?

אז הכנו עבורך המון תכנים וסרטונים, כתבות ושיחות, שיעזרו לך לעשות סדר בבלגן.
והכול בחינם, מן הסתם ;-)
כל מה שצריך הוא להזין פרטים:


תנאי השימוש
x
בהתאם לסעיף 30א. לחוק התקשרות (בזק ושירותים תשמ"א-1982) אני מאשר בזה את הסכמתי לקבל מכם דברי פרסומת בכתב או בע"פ לכתובת המייל שלי

תודה על הרישום
נתראה בתיבת הדואר שלך!