ללמוד מהמוטציה הבריטית

רבע שנים וחצי אחרי שבריטניה החליטה להתנתק מהאיחוד האירופי, נחתם השבוע הסכם סחר סופי המסדיר את הרומן הארוך בין בריטניה לאיחוד.

למרות שתהליך היציאה מהאיחוד עבר בשלום והבריטים נושמים לרווחה, הנשימה עדיין מאחורי מסכה ובסגר מחמיר. בריטניה ניצבת בימים אלה בפני קטסטרופה. המוטציה הבריטית, הזן החדש של הקורונה, משתוללת ברחבי הממלכה. מספר הנדבקים גבוה, שיעור התחלואה ממשיך לעלות, ומיום ליום נרשמים כאלף מתים חדשים!

עם כל מת ומת עלינו להתעורר ולראות בו תמרור אזהרה מצד חוקי הטבע. להראות באצבע ולומר זה לזה: "תראו, זאת התוצאה של חוסר החיבור בינינו. זאת התוצאה של התקשרות לא נכונה בינינו, אתם קולטים?".

גם אם הנוסחה הקיצונית הזאת לא מוכרת ולא ידועה, לא מתגלגלת טוב על הלשון וזרה לאוזנינו, בכל זאת עלינו להתמיד לומר אותה, אפילו שתישמע כפתגם טיפשי שחוזר: "חוסר חיבור גורם למוות". בסוף המסר ייקלט כי זאת האמת על פי הטבע.
הנוסחה הזאת, שחוסר התאמה לחוקי ההתקשרות של מערכת הטבע מביא להיפרדות ואיתה מוות, פועלת ביתר רמות הטבע: בדומם, בצומח ובחי – מהאטום הקטן ועד ליקום הגדול.

גם ברמה האנושית פועלת אותה נוסחה, אותו חוק טבע, ואם אנחנו לא פועלים לחיבור הדדי ביחסים בינינו, אנחנו נפרדים ומתים. לעומת זאת אם אנחנו פועלים לקראת אחדות חברתית אנחנו מגלים חיים מאושרים.

אם היינו רואים לעומק את שדה הכוחות הפועלים, היינו מגלים שהווירוס, על כל המוטציות שלו, הוא לא אחר מהאגו שלנו – כוח הדחייה הטבעי שקיים בכל אחד מאיתנו, הוא שמונע מאיתנו להתקרב ולהתחבר כאחד. עוד לפני שהוא נוטה לפרוץ ולגרום לגוף לחלות, האגו מתגלה ביחסים בינינו. ואפילו לפני המעשים והדיבורים, האגו מתגלה בכוח הרצון, כוח המחשבה.

הפתרון לבריטניה ולמשברים נוספים המשחרים לפתחנו, לא טמון באמצעים הכלכליים והמדיניים המסורתיים, גם לא רק בחיסונים ובהגבלות תנועה, אלא ביצירת קשר מתוקן, מאוזן וטוב בינינו.

לו היינו מחליפים את מוקד ההתמודדות במגפה – במקום להילחם בווירוס עצמו, בגופיפים המיקרוסקופיים, היינו נאבקים בטבע האגואיסטי שלנו – אז היינו בונים מערכת יחסים נכונה ומאוזנת על פי חוקי הטבע, ובהדרגה היינו מחלימים.

המאבק אינו ישירות נגד האגו, זה כמובן בלתי אפשרי, אלא בהתגברות מעליו, באיחוד ובחיבור הלבבות. לשם כך יש שיטה: חכמת הקבלה, או חכמת החיבור. הקבלה חוקרת את הקשרים בין בני האדם ובטבע כולו מאז ומעולם, ומלמדת איך לבנות בהדרגה יחסים של ערבות הדדית עד שנרגיש כאיש אחד בלב אחד, איש בריא שזורם בו מקור החיים, הכוח העליון.

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא