התרופה ללב שתבלום גם את הקורונה

חודשים עברו מאז שהגיחה הקורונה לעולם, ועדיין קשה לומר שאנחנו מעכלים מה עובר עלינו. למה זה קרה? מאיפה זה הגיע? על ידי מה נוכל לצאת מהמכה? כיצד ייראה העולם אחריה? הכול בסימן שאלה. חידה גדולה. וכל יום מביא עימו עוד הפתעה רעה, ולא רואים אור בקצה המנהרה. ואפילו החושך שבו אנו שרויים עתה איננו ברור, משהו שכמותו לא הכרנו.

כשמנסים להיזכר מה היה לפני פרוץ המגפה, האמת היא שגם אז לא הייתה פה חגיגה גדולה. סכנות אקולוגיות, איומים במלחמת עולם גרעינית, מתקפות טרור, שחיתות, אלימות חוסר סובלנות ועוינות בין בני האדם. החיים נעשו רעים יותר ויותר, והיה מובן שבצורה כזו לא נוכל להתקיים על פני כדור הארץ לאורך זמן. באה הקורונה וכמו הקפיאה את הידרדרותנו לתהום. מההיבט הזה, אם נעבוד איתה נכון, תקופת הקורונה יכולה להתברר כתחילת הריפוי של תחלואי העולם הישן.

הטבע, שממנו הגיעה הקורונה, הוא מערכת אחת גדולה, דומם, צומח חי ואדם. כולם גם יחד מקיימים את מארג החיים הנפלא, שמושתת על אינטגרליות והדדיות בין כל חלקי המערכת. כולם, מלבד האדם. האבולוציה שלנו כמין אנושי היא להבין את הקוד האינטגרלי, ולממש אותו באופן עצמאי. כיוון שבכל היצורים האחרים הקוד הזה מתקיים אינסטינקטיבית, האיזון הכולל שבטבע תלוי רק בהתפתחות קשרים הדדיים משלימים בין בני האדם. אנחנו אלה שקובעים אם במערכת הטבע יהיה איזון או בלאגן.

כדי שנוכל להתחיל להתקרב זה לזה בצורה נכונה, עלינו להכיר קודם בעובדה שכיום אנחנו מנוגדים זה לזה. שכל אחד חושב על האינטרס שלו בלבד, לא רואה ממטר, ולכן החברה מלאה בפילוג, ריחוק ושנאה. אם נשכיל לפתח תרופה לאגואיזם הצר ונתקן את היחס לזולת, נראה איך כל מערכת הטבע נרגעת. ואם לא נעשה כן, הטבע לא יפסיק להכות בנו. נמצא אנטי-וירוס לקוביד 19, יבואו אחריו צרות גדולות יותר.

המרוץ לחיסון הוא דוגמה קלאסית שמצביעה על שורש המחלה האנושית. כל מדינה מנסה להיות ראשונה כדי למכור לאחרות ולעשות קופה. להתגאות בכך שהיא הכי חכמה. מסתירים מידע, גונבים מידע, העיקר לכבוש את הפסגה. וכך אנחנו אצים רצים לכיוון הפוך מריפוי האדם, החברה והעולם.

ובאותו הזמן, התרופה השלמה לקורונה היא פשוטה מאוד. זמינה לכולם, נמצאת בתוך לבו של כל אדם ואדם. יחס יפה לכל מי שסביבנו ינטרל את הווירוסים הרעים בשורשם. התחשבות, התקרבות, אחריות, ערבות הדדית, חיבור מלב אל לב עד לרמה של אהבה לזולת. ולא צריך להאמין שהתרופה האינטגרלית עובדת, אפשר פשוט לנסות ולבדוק. היא לא עולה כסף, ואין מה להפסיד. מקסימום, נהיה מוקפים באנשים שירצו לעשות לנו טוב במקום להוריד אותנו לתחתית.

בעולם המקושר של המאה ה-21, הטבע מחייב אותנו ללמוד מהו חיבור נכון בין אדם לאדם. בכל מקום שבו מתגלים קצרים וניתוקים, יהיה עלינו לפתח אכפתיות ביחס למה שחושבים האחרים, לשים לב איך הם מרגישים. כי הקשר החם בינינו הוא המקור לכל טוב, והחוסר בו גורם לכל הרע שבחיים. אז לאן דוחף עידן הקורונה? אל עולם היחסים המתוקנים.

> נכתב בהשראת דברי הרב ד"ר מיכאל לייטמן בתכנית
נשים בעולם החדש: מפסיביות לאקטיביות 

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא