הכוח שלי לשנות את המציאות

מיליארדים מושקעים בפיתוח חיסון לקורונה, אבל לא בו כדאי לתלות את התקוות. למה? כי גם אם יסייע להתמודדות עם קוביד 19, לא יהיה בכוחו להעביר אותנו לעולם נטול מחלות. לעומת זאת, אם נאבחן נכון את השורש לכל הבעיות, נראה שדווקא בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו יש כוח למנוע מראש תופעות שליליות.

בראייה מערכתית, יחסים לא טובים בין אנשים הם המקור לכל החולאים. אנחנו חיים בתוך מערכת הטבע, שהיא שדה כוח גדול שבו הכול מקושר: דומם, צומח, חי ואדם. ככל שיצור מפותח יותר, כך השפעתו על המערכת עוצמתית יותר. הכוח הגדול ביותר של האדם הוא כוח הרצון והמחשבה. מה שאנחנו רוצים, הדברים שעליהם אנחנו חושבים, בעיקר ביחס לאחרים, הם המטען העוצמתי ביותר בתוך רשת כוחות הטבע. 

מרגע לרגע האגו של האדם מתפתח. כתוצאה מכך הוא מכוון יותר לגרום הנאה לעצמו, גם כשזה על חשבון אחרים. בין אם במודע ובאין אם לאו, האדם כל הזמן מודד את עצמו כלפי הסובבים אותו, וככל שהוא יותר והם פחות, כך נוח לו יותר. הוא רוצה להיות יותר מכולם, יותר עשיר, יותר מוצלח, לא מתחשב באחרים ולא מרגיש שייכות אליהם. 

משום כך, האוויר מתמלא במטענים שליליים, אגואיסטיים, וירוסים מחשבתיים שאנשים מעבירים זה לזה. וכשהאגואיזם הצר של הסובבים מתקיף אותנו שוב ושוב, אנחנו נעשים חלשים, פגיעים וחולים.

חשוב להבין את התמונה הזאת, כי הדרך לריפוי מתחילה בדיאגנוזה מדויקת. אין זה מקרי שאדם בקושי מספיק להיפטר ממחלה או ממכה מסוימת, וכבר נוחתת עליו מכה אחרת. הדבר מעיד על כך שהטיפול הקודם לא נגע בשורש הדברים, ולכן הצרות ממשיכות להחליף לבושים.

הניסיון למצוא חיסון לקורונה אינו מספיק, כי ריפוי מלא של מגפה גלובלית דורש שינוי מהותי ביחסים החברתיים עד לרמה של "ואהבת לרעך כמוך". יחס האדם לזולתו, המחשבות והרצונות שלו כלפי האחרים, נמצאים בדרגה הגבוהה ביותר במערכת הטבע, ולכן אם בה יבוצע תיקון כיוון, הוא יקרין לטובה על כל הדרגות שתחתיה. זהו המקור לחיסון אמיתי.

מכאן נגזר הצורך בהקמת מערכת חינוכית כלל-חברתית, שתפתח תהליכים שונים שיביאו כל אדם למצב שלא ירצה לגרום רע לזולת בשום צורה שהיא, ובהמשך אף ירצה להיטיב עם כולם. התקשרות נכונה בין בני אדם, מלב אל לב, ממחשבה אל מחשבה, תבטל את כל הווירוסים, כל המחלות וכל הבעיות – ישר בשורשם.

הדרך לריפוי שלם דורשת שדרוג של טבע האדם, ועד שזה לא יקרה הווירוסים לא יעברו מהעולם. עידן הקורונה מקדם אותנו מבחינה אבולוציונית לקשר ברמה חדשה, שבו נתפקד "כאיש אחד בלב אחד", כמו איברים שונים בגוף אחד. ודאי שזה על-טבעי, ולא בכוחו של איש לשנות את תוכנת ההפעלה האגוצנטרית שטבועה בו מלידה, אבל כל שנדרש הוא רק מוכנות לכך שהשינוי הזה יתחולל. וכשתהיה הבנה עמוקה שבלעדיו אי אפשר לשרוד את המאה ה-21, יתגלו באדם תכונות נעלות של אהבה ונתינה והעולם ישתנה מקצה לקצה. במקום מאמצי הישרדות מול מכות בלתי פוסקות, אנחנו נזכה לגילויים, לחוויות ולהפתעות טובות.

השינוי צריך להתחיל בתוכי, בראש, במחשבה, כי גלי המוח זה הכוח הכי חזק בבריאה. אם נשתדל כך יחד, נרגיש איך אנחנו מחוברים במערכת אחת, רוחנית, נפשית, פנימית, ובמקום וירוסים רעים נתמלא בתחושת חיות וחיים עליונים.

בריאות לכולם, וכל טוב!

 

> נכתב בהשראת דברי הרב ד"ר מיכאל לייטמן בתכניתנו – חיים חדשים 1273, הכוח שלי לשנות את המציאות

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא