פקעת חיבורים

מחוברים. זו פעם ראשונה בכל ההיסטוריה של האנושות שאנחנו מרגישים איך כולנו סביב כדור הארץ קשורים זה לזה, מהשכן ממול ועד אחרון הסינים בווהאן. הקורונה עוברת באנושות כמו חוט תפירה שמחבר את כולנו יחד: אומות ומדינות, נשים וגברים, צעירים וקשישים, דתיים וחילוניים, עשירים ועניים. אחד לא יחסר.

אחרי שנים שהתייחסנו לעצמנו כחלק נפרד מהטבע, נגיף אחד זעיר מזכיר לנו את מקומנו. אנחנו חיים בתוך מערכת אחת סגורה שכל פרטיה קשורים באינספור חוטים דקיקים ושקופים, וכל תזוזה מושכת אותם ומשפיעה על כלל המערכת. מיום ליום מתבהר לנו שאנחנו החלק במערכת שמפר את האיזון העדין. עד שהגיעה הקורונה, לא לקחנו בחשבון אילו זעזועים אנו גורמים בעולם בגלל הגישה האגואיסטית שלנו. לא הרגשנו איך במו ידינו משכנו בגסות ובחוזקה בחוטים עד שהכול קרס.

עוד מעט, כשננסה לצאת מהמשבר הזה, החוט יימשך עוד משיכה, יהדק אותנו היטב זה לזה, ויתגלה שיש בינינו לא רק קשר אלא ממש תלות הדדית. כולנו לחלוטין תלויים זה בזה. כללי המשחק השתנו, ובמשחק הזה אף אחד לא יודע איך לנצח, איך לצאת ממשבר עולמי כשכל אדם, עם ומדינה תלויים בכל היתר.

מהמשבר הזה לא נוכל לצאת בצורה רגילה כפי שעשינו בעבר. חצי מהתעשייה מושבתת וגם אין בה צורך ממשי, החצי השני נמצא בחובות של מאות מיליארדי דולרים, ולאף אחד אין פתרון אמיתי. המנהיגים, הממשלות, הנשיאים וגדולי הכלכלנים, האנשים שהובילו וניהלו את העולם, כולם ניצבים מבולבלים בתוך הכאוס והחורבן, משתדלים לשדר עניינים כרגיל, אבל לא יודעים אפילו ממה להתחיל. הם לא מסוגלים לחשוב על שום צורה אחרת חוץ מלהשיב את העולם לקדמותו.

בעלי ההון והשלטון ינסו בכל כוחם לתקן את המצב ולחזור לתבנית הישנה והמוכרת, וגם המאוד נוחה עבורם, זו שהפכה אותם לחזקים, עשירים ובעלי השפעה. מנגד, כוחות הטבע ימשיכו בפעולתם להחזיר לאיזון את כל המערכת. במלחמת האדם מול הטבע, ברור לנו מי ינצח.

רק כשהעולם יבין עד כמה הוא אבוד ולא יודע איך לצאת מהמשבר, יהיה זה הפתח לאנושות חדשה – אנושות שפועלת לפי חוקי הטבע, שלוקחת בחשבון את התלות ההדדית, את החוטים שקושרים הכול יחד לאחד.

אנחנו נתרגל לחיות בצורה נורמלית, לעבוד מעט שעות, לצרוך רק את מה שחיוני לנו, ולחלק את המשאבים בצורה שווה והוגנת בין כל בני האדם. ומה נעשה בכל הזמן הפנוי? נשקיע ביחסים בינינו. ניהנה להיות יחד, לבלות עם המשפחה, עם החברים, נתרגש מרוח החיבור והאחווה שתנשב בין כולנו, ונרגיש את הלב מתרחב ומתמלא שמחה.

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא