שביתת נשק מוחית

"זה בסדר שאתה אומר שהווירוס בא ללמד אותנו משהו שעלינו לתקן, זה בסדר לראות את הצד החיובי, אבל לחשוב על הטבע כעל איזה מוח שיצר את הווירוס בשביל לתקן אותנו ולהעמיד אותנו במקום? לא נראה לי שזו הצורה הנכונה להסתכל על הדברים. אסור לשכוח שהווירוס הגיע מתוך חוסר שמירה על היגיינה, ולא כעונש על כך שלא התפתחנו כאנושות".

זו תגובה שקיבלתי מאחד הקוראים בדף הפייסבוק שלי. והוא אומר נכון, הווירוס, נגיף הקורונה, הוא יצירה ביולוגית וההגנה מפני התפשטותו צריכה להיות בשמירה קפדנית על כללי ההיגיינה ועל הנחיות הרופאים. אבל הביולוגי, החומרי, הוא תוצאה גרידא, ולכן הטיפול ברמה הביולוגית הוא מחויב ועם זאת לחלוטין לא העיקר. הוא בשום פנים לא הסיבה.

על פי חכמת הקבלה, מקור הצרות והבעיות הוא חוסר איזון עם מערכת הטבע. לא מדובר רק על עצים וציפורים, אלא על כוח הטבע הכולל, מערכת הפועלת באינטגרליות מושלמת. אנחנו לעומתו חיים בצורה בדלנית ועוינת יותר ויותר. הטבע מאותת במגוון דרכים לפני שהוא פועל, אבל בסוף אין לו ברירה. הוא מגביר את עוצמת אותותיו ופועל. כחברה אנושית הגענו לגבול הספיגה של המערכת את האגו הפרוע שלנו, וכתוצאה נוצרים חיבורים ביולוגיים מעוותים, נגיפים למיניהם. הם תוצאה ישירה, גם אם בלתי נראית, מהפעולות שלנו אחד כלפי השני.

ויש עוד. על פי הקבלה, החלק העיקרי הפועל במציאות הוא המחשבה. כוח המחשבה נמצא במדרגה העליונה בסולם יכולת ההשפעה על העולם. אנחנו לא כל כך מרגישים ומודעים לה, אבל היא הנשק הגדול שיש במציאות. אם אנחנו משתמשים במחשבות שלנו בצורה עוינת, בכוונה על מנת לקבל לטובת עצמנו על חשבון הזולת, אנחנו מזיקים מאוד, ולא רק לעצמנו. זה מתפשט ומדביק את כל הרמות, גם את החי והצומח והדומם. כבר אמרנו, הטבע הוא מערכת אחת.

לכן אם נבחר להתייחס יפה זה לזה, אז נראה במו עינינו איך "גר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ" בשלווה ובהרמוניה. בואו נעשה ניסוי חברתי. ניסיון של הפסקת אש. נעשה "שביתת נשק מוחית" סביב כל העולם. חודשיים-שלושה שבהם נימנע מלחשוב רע זה על זה. בסופם של החודשים האלו נוכל לצאת ולראות שהטבע משתנה לגמרי. עד כדי כך, שלא רק שבעלי החיים כולל הטורפים יסתובבו חופשי בפארקים, אלא הם גם יהיו ידידותיים זה לזה, וכלפינו בני האדם.

מדובר בניסוי יישומי ומדיד ובכלל לא קשה. פחות מחודש של הסגר וכבר רואים תוצאות ראשונות. וזה ללא כל מודעות מצידנו. ככה, כי פקדו עלינו. הבעיה היא שאין לנו שום עניין בשינוי, אנחנו רק רצים אחרי רווחים, זה על חשבון זה, ועל חשבון הטבע בכלל. וכתוצאה מכך הנגיפים יוצאים ועומדים בתור להתגלות ולגלות לנו היכן מקור הבעיה. הטבע לא מעניש. הטבע הוא המחשבה שממנה יצאה ונאצלה כל הבריאה. מחשבה שתכליתה להיטיב לכול. אם רק נפעיל את כוח המחשבה לטובת הזולת, החלק הקרוב לנו, נהיה בראש אחד עם הטבע.

אהבת? שתפו

השאר תגובה

עוד בנושא