[1] הדוקטרינה העומדת ביסודה של ההומאופתיה, אשר לפיה מחלה נרפאת על ידי תרופות המייצרות השפעות הדומות למחלה עצמה.
[2] המונח מערכת אלופטית משמש בדרך כלל בהקשר של ביקורת כלפי הרפואה הקונבנציונאלית, המתמקדת בעיקר בדיכוי סימפטומים, ומשתמשת בשיטות ריפוי ובחומרים הגורמים לתופעות המנוגדות לאלה של המחלה, ובכך פועלים נגד מהלך הריפוי הטבעי של הגוף ופוגעים בסיכויי החלמתו.
[3] "Engaging for Health", http://whqlibdoc.who.int/publications/2006/ GPW_eng.pdf
[4] "חכמת ההמונים" גורסת שחכמתו של ההמון גדולה, בתנאים מסוימים, מחכמתו של המומחה היחיד. על פי רעיון זה, שקלול התשובות שתפיק קבוצה גדולה של אנשים שאינם מתואמים ביניהם, יהיה כמעט תמיד מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה עצמאי.
[5] בבא קמא פה, א.
[6] ברכות ז ע"א.
[7] "Can Circumcision Prevent Cancer?", http://news.menshealth.com/can-circumcision-prevent-cancer/2011/07/22
[8] ויקרא יט, יח.
[9] קהלת ב, יד.
[10] תמיד לב ע"א.
[11] ויקרא יט, יח.
[12] "דעלך סני לחברך לא תעביד", שבת לא ע"א.
[13] משלי י, יב.
[14] סנהדרין ט ע"א.
[15] כתבי בעל הסולם, אגרת ח. וכן ראה "ואין בכלל אלא מה שבפרט", במדבר רבה, נשא, פרט.
[16] יונה ד, ג.
[17] ויקרא יט, יח.
[18] ויקרא יט, יח.
[19] אתרי המגע בין תאי עצב, שבהם מתנהלות התגובות הכימיות המתווכות בהולכת מסרים מעצב לעצב (מקור: אנציקלופדיה Ynet).
[20] יומא טז ע"ב.
[21] רבי מאיר אבן אלדבי, שבילי אמונה, נתיב ד, שביל ה.
[22] תמיד לב ע"א.
[23] רש"י שמות יט, ב.
[24] ויקרא יט, יח.
[25] משלי י, יב.
[26] שופטים יז, ו.
[27] ישעיהו מא, ו.
[28] קידושין ע ע"א.
[29] רבי מאיר אבן אלדבי, שבילי אמונה, נתיב ד, שביל ה.
[30] עיקרי התוי"ט, שקלים ח, א.
[31] ויקרא יט, יח.
[32] "דעלך סני לחברך לא תעביד", שבת לא ע"א.
[33] רבי מאיר אבן אלדבי, שבילי אמונה, נתיב ד, שביל ה.
[34] רמב"ם, הלכות דעות, ד.
[35] דברים ח, ג.
[36] זהו היפוך של האימרה: "מאיגרא רם לבירא עמיקתא", חגיגה ה ע"ב.
[37] הפסיכולוגיה המטריאליסטית טוענת לרדוקציה של התודעה לפיזיולוגיה, ורואה את תופעות הנפש והרגש כביטוי של פעילות מכנית-גופנית-עיצבית. ראשיתה של הפסיכולוגיה המדעית בפסיכולוגיה ניסויית, פיזיולוגית, שנוסדה על ידי וילהלם ווּנדט (1920-1832) מגרמניה. הוא ניתק את הפסיכולוגיה מהפילוסופיה ומשאלת הדואליזם ומדילמת גוף-נפש, והפך את הפסיכולוגיה למדע ניסויי. וונדט טען כי הפסיכולוגיה כמדע צריכה לעסוק בחוויה המידית, בהכרה ובתפיסה, שאותן ניתן לחקור בצורה ניסויית אובייקטיבית. וונדט דגל במחקר ניסויי ובהתבוננות עצמית.